روشهای اساسی در چاپ دیجیتال چیست؟
نوشته شده توسط : الهام حمیدی

چاپ دیجیتال به طور کلی شامل چاپ حرفه ای با حجم کم با استفاده از نشر رومیزی و سایر منابع دیجیتالی است که توسط LASI حرفه ای و چاپگرهای با اندازه بزرگ یا چاپگرهای جوهر افشان انجام می شود. از آنجا که چاپ دیجیتال هزینه بالاتری برای چاپ هر صفحه در مقایسه با روشهای سنتی مانند افست دارد ، اما این قیمت بیشتر اغلب با صرفه جویی در هزینه های دیگر مانند چاپ صفحه در نسخه های کوچک جبران می شود.

چاپ دیجیتال امکان چاپ سریع در صورت تقاضا در تیراژ کم را فراهم می کند و به شما امکان می دهد طرح و محتوای هر برگ چاپ شده را تغییر دهید. همچنین در چاپ دیجیتال ، صرفه جویی در نیروی کار و افزایش قدرت ماشین های چاپ دیجیتال برای بهبود کیفیت چاپ ، کاهش هزینه چاپ هر ورق چاپ شده و افزایش تیراژ در چاپ دیجیتال به این معنی است که چاپ دیجیتال با چاپ افست رقابت می کند و حتی از آن فراتر می رود. چاپ دیجیتال در بازار به معنای چاپ تونر توسط انواع چاپگرهای لیزری حرفه ای بر روی انواع کاغذ است.

در چاپ دیجیتال ، جایی که چاپگر به رایانه متصل است ، رایانه ای که اطلاعات چاپ شده از جمله تصاویر و متن و ... را به چاپگر دیجیتال ارسال می کند ، سپس چاپگر دیجیتال آنها را چاپ می کند. بنابراین دستگاه چاپ دیجیتال دستگاهی است که به رایانه متصل می شود و مانند چاپگرها اطلاعات را از آن دریافت می کند.

نکته قابل توجه این است که روش های دیجیتال از فناوری دیجیتال نیز استفاده می کنند ، اما متصل بودن آنها به کامپیوتر به این معنی نیست که می توانند تمام اطلاعات قابل چاپ را دریافت کنند. به عنوان مثال ، در چاپ افست از فناوری دیجیتال برای تولید فیلم ، روی و غیره استفاده می کنیم. ممکن است تعدادی کنترل کننده دیجیتال در مطبوعات وجود داشته باشد ، اما اینها یک ارتباط غیر مستقیم هستند و می توان گفت استفاده غیر مستقیم از فن دیجیتال است.

وقتی یک چاپخانه اطلاعاتی را به صورت دیجیتالی و مستقیم دریافت و چاپ می کند ، چاپگر دیجیتال نامیده می شود. دستگاه های چاپ دیجیتال نیز انواع مختلفی دارند و دارای فناوری های مختلفی مانند چاپگرهای جوهر افشان ، چاپ لیزری در اندازه ها و ابعاد و عملکردهای کوچک و بزرگ خود هستند و همه آنها به کامپیوتر متصل هستند.

 


تفاوتهای اساسی بین چاپ دیجیتال و سایر روشهای چاپ

چاپ دیجیتال با چاپ افست و لترپرس که شامل موارد زیر است تفاوت اساسی دارد.
- با حذف مراحل پیش چاپ (لیتوگرافی) ، فرایند چاپ دیجیتال کوتاهتر می شود.
- در چاپ دیجیتال ، هزینه چاپ مربوط به تعداد نسخه های چاپ شده نیست و هزینه آن برای هر برگ چاپ شده ثابت است.
- در چاپ دیجیتال ، مواد زائد مانند کاغذ و مواد شیمیایی کاهش می یابد زیرا نیازی به دستیابی به رنگ یا تنظیمات هنگام چاپ نیست.
- در چاپ دیجیتال ، می توانید در هر دور چاپ یک فایل متفاوت چاپ کنید ، زیرا در این روش از صفحه استفاده نمی شود.


برنامه های چاپ دیجیتال

چاپ محدود


در چاپ دیجیتال ، به دلیل استخراج صفحه و چاپ مستقیم از کامپیوتر به سطح چاپ و امکان کالیبره دستگاه ، امکان چاپ حتی نسخه کم هزینه در تیراژ پایین وجود دارد. متعدد و سریع کاربردهای زیادی دارد. یک چاپگر دیجیتال برای چاپ میلیون ها برگ طراحی نشده است ، اما باید بتواند هزاران برگ را در طول عمر خود چاپ کند ، که این کار را به خوبی انجام می دهد.

بنابراین ، با توجه به هزینه و سرعت کار ، چاپ دیجیتال عملیاتی و مقرون به صرفه برای چاپ در تعداد محدود است. البته از سال 2010 فن آوری های جدیدی در چاپ دیجیتال استفاده می شود. با استفاده از فناوری نانو در جوهر چاپ و تغییر سیستم اسپری جوهر افشان ، دستگاه های جوهر افشان دیجیتالی توانسته اند بر بسیاری از محدودیت ها از نظر سرعت و هزینه تولید غلبه کنند.

چاپ سفارشی


در چاپ دیجیتال ، با وجود قابلیت چاپ در تعداد محدود ، می توانید هر یک از سطوح چاپی خود را متفاوت از سطوح چاپ قبلی چاپ کنید. به عنوان مثال ، می توانیم در هر دور کارت تبریک شخصی با تصاویر مختلف یا کارت های کسب و کار با طرح های مختلف چاپ کنیم. به طور خاص ، این ویژگی به ما امکان چاپ اطلاعات متغیر را می دهد. این بدان معناست که ما می توانیم اطلاعات متفاوتی را در هر سطح چاپ چاپ کنیم.

 

مقالات مرتبط:

 

https://samdhprint.site123.me/

https://samdhprint-54.webself.net/

https://www.aparat.com/v/hmAL8?playlist=209791&%DA%86%D8%A7%D9%BE_%D8%AF%DB%8C%D8%AC%DB%8C%D8%AA%D8%A7%D9%84_%D9%88_%D8%AE%D8%B7_%D8%AA%D8%A7





:: بازدید از این مطلب : 204
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 2 بهمن 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: