موارد مهم در صنعت چاپ vinyl
نوشته شده توسط : الهام حمیدی

در صنعت چاپ، "چاپ وینیل" یک اصطلاح بسیار عمومی است که طیف گسترده ای از کاربردها، انواع رسانه ها و فرآیندهای مختلف چاپ را پوشش می دهد. در نتیجه، سؤالاتی مانند "وینیل چیست"، "چاپ وینیل چیست"، "کاربردهای چاپ وینیل چیست" بسیاری را گیج می کند.

مشتریان وینیل های چاپ شده را روی دیوارها، پارتیشن های شیشه ای و حتی کف می چسبانند. شما می توانید اتوبوس ها و وسایل نقلیه 40 فوتی را با وینیل مارک کنید. از سوی دیگر، یک بلندگوی USB 4 اینچی می تواند دارای برچسب لوگوی ساخته شده از وینیل باشد.



پلاترها رسانه های وینیل را به اشکال مختلف برش می دهند در حالی که روکش های UV به برچسب های وینیل جلوه برجسته و برجسته سه بعدی می دهند. و تمام این برنامه‌هایی که به تازگی فهرست کردم، فقط نوک کوه یخ هستند.

همچنین طیف گسترده ای از رسانه های وینیل در بازار موجود است. صاحبان چاپخانه خواص انواع مختلف رول های وینیل را مطابقت می دهند و با برنامه های نهایی مشتریان خود مطابقت دارند.


به عنوان مثال، وینیل با روکش سفید برای بازتولید عکس‌های با وضوح بالا استفاده می‌شود. از فیلم های شفاف، فیلم های مات و وینیل های مشبک برای برندسازی پنجره ها و پارتیشن های شیشه ای استفاده می شود. فویل‌های فلزی، رسانه‌های بافت‌دار، وینیل‌های چسبنده و بسیاری از انواع دیگر کاربردهای تخصصی‌تر دکوراسیون داخلی را برآورده می‌کنند.

برای اینکه همه چیز حتی بیشتر گیج کننده باشد، ارائه دهندگان چاپ مختلف از ماشین های مختلف و فناوری جوهر برای چاپ جوهر افشان روی وینیل استفاده می کنند. ما چاپگرهای جوهر افشان آبی، چاپگرهای حلال زیست محیطی و محلول های چاپ UV را برای نام بردن چند مورد داریم.

بنابراین در حالی که موضوع چاپ وینیل ممکن است در نگاه اول دلهره آور به نظر برسد، این پست به شما در درک این موضوع کمک می کند. ما این کار را با پاسخ به سوالات زیر انجام می دهیم:

1. چاپ وینیل چیست؟

2. فن آوری های مختلف جوهر مورد استفاده برای چاپ وینیل چیست؟

3. انواع رسانه های وینیل و کاربردهای آنها چیست؟


در ساده‌ترین شکل، چاپ وینیل شامل استفاده از ماشین‌های چاپ جوهرافشان با فرمت عریض برای بازتولید تصاویر روی رول‌های بزرگ پلاستیکی است. این رول‌ها برای دریافت جوهر و امکان بازتولید تصویر با وضوح بالا به‌طور ویژه پوشش داده می‌شوند. علاوه بر این، رول های وینیل قابل چاپ عموما دارای پشت چسب هستند.

با کمک این چسب می توانید چاپ های وینیل خود را بر روی سطوح مختلف مانند پلاستیک، فلز، شیشه و غیره بچسبانید. در حالی که وینیل ها به طور کلی با سطوح صاف بسیار خوب کار می کنند، رسانه هایی که دارای چسب تخصصی هستند حتی می توانند به سطوح بافت مانند دیوارهای بتونی و آجری بچسبند. .

در حالی که کاربردهای بی شماری از وینیل های قابل چاپ وجود دارد، بهترین راه برای معرفی این محصول، برشمردن ویژگی های آن به شرح زیر است:

1. چاپ وینیل چاپ های بسیار بزرگ را امکان پذیر می کند. پرینت هایی به اندازه 200 فوت را تصور کنید.

2. بنرهای وینیل می توانند وضوح و کیفیت بسیار بالایی داشته باشند. تصور کنید که بتوانید یک تصویر را بدون از دست دادن وضوح به اندازه های بزرگ بزرگ کنید.

3. وینیل قابل چاپ یک وسیله بسیار مقرون به صرفه برای تبلیغات و نمایش در محل است.

با پاسخ به سؤال "چاپ وینیل چیست"، بیایید روی تصویر بزرگتر تمرکز کنیم - کاربردهای مختلف و بسیار زیاد وینیل قابل چاپ سفارشی.




:: بازدید از این مطلب : 176
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 2 بهمن 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: