چاپ وینیل و چاپ استیکر
نوشته شده توسط : الهام حمیدی

چاپ وینیل و چاپ استیکر

چاپ وینیل و چاپ استیکر را به نوعی می‌توان هم معنی نیز دانست . چرا‌که در لهجه انگلیسی به هر رول چسبداری , که محصول pvc داشته باشد و غیرکاغذی باشد , وینیل ( adhesive vinyl ) میگویند . در حقیقت وینیل نوعی ماده‌ است که در صنعت های دیگر هم کاربرد دارااست . در صنعت چاپ هم هر آنچه شما بخواهید را می‌توان بر روی وینیل با پهنا ۱۰۰ الی ۱۵۰ سانتیمتر و ارتفاع نامحدود چاپ نمود .

چاپ وینیل , چاپ دیجیتال بوده و ویژگی‌‌هایی که به کار گیری از این متریال را در صنعت چاپ استیکر پرطرفدار نموده است , نصب و مجزاسازی آسوده آن , ضد آب و قابل شستشو بودن آن , مقاوم بودن آن در قبال نوروروشنایی و دیگر دست اندرکاران محیطی و همینطور مقاوم بودن آن در قبال پارگی است . این دسته چاپ که با دستگاه اکوسالونت انجام می شود , ‌ به دلیل ویژگی‌های نقل شده پیرامون آن , یکی‌از شایسته ترین گزینه‌‌ها برای پروژه‌‌های تبلیغاتی شما در فضای outdoor است . ولی این جور چاپ در فضای indoor هم کاربردهای متنوعی دارااست .

کاربرد وینیل برای کسب‌وکار شما

 وینیل

به صورت کل می توانید برای تبلیغ کسب‌وکارتان در هر فضایی , از چاپ روی وینیل به کارگیری نمائید . تحت عنوان مثال و به صورت دقیق‌تر وینیل در مورد ها ذیل کاربرد دارااست :

 

۱ - چاپ وینیل بر روی اشکال خودروها , اتوبوس‌ها , باطن مترو و قطار , ماشین‌های حمل‌و‌نقل , ماشین‌های توزیع فرآورده و یخچال‌های صنعتی ( چاپ استیکر روی ماشین‌های پخش )

۲ - چاپ استیکر بر روی شیشه‌های مغازه‌ها , فروشگاه‌ها , غرفه‌های نمایشگاهی و داروخانه‌ها ( چاپ استیکر روی شیشه فروشگاه )

۳ - چاپ و نصب وینیل بر روی در , دیوار و کف محیط فعالیت , مهدکودک و یا این که منزل ( چاپ استیکر دیواری )

گونه های استیکر

 

چاپ استیکر به ۵ مدل , ‌ استیکر شیری , استیکر شیشه‌ای ( چاپ لیبل شیشه‌ای ) , استیکر روزرنگ , استیکر مش ( چاپ مش ) و استیکر شبرنگ ( چاپ شبرنگ ) قابل‌ تقسیم‌بندی است که به جز مورد انتها , سایر از گونه های چاپ وینیل به‌شمار می آیند . این استیکرها هریک کاربرد خاصی داشته که در اینجا با آنان آشنا می‌شویم :

 

استیکر شیری : این گونه استیکر که اصولا به عبارتی وینیل مورد سپید است به دلیل رنگ زمینه‌اش , روشنایی را از خودش عبور نداده و تنها از یک سو قابل داده شدن است و پشت آن هم چشم نمی شود . استیکر شیری در دو گونه مبهوت و درخشان جان دار بوده و بسته به نیاز شما قابل تعیین است . استیکر شیری امکان چسبیدن بر روی سطح های متعدد را داراست .

 

استیکر شیشه‌ای : استیکر شیشه‌ای هم نوعی وینیل بوده و برای چاپ و نصب بر روی سطح ها شیشه‌ای و مکان‌هایی که چشم شدن رنگ و فضای پشت قضیه آن دارای اهمیت است , آیتم قابل قبولی به حساب می‌آید . در حقیقت این گونه متریال شرایط ترنسپرنت یا این که فارغ از رنگ داشته و منجر می شود که شما بتوانید از هر دو طرف شیشه‌ای که آن را چسباندید , مشاهده کرد داشته باشید .

این گونه استیکر هم در دو دسته متحیر و درخشان ساخت می‌گردد و از آنجایی که نوروروشنایی را به راحتی از خویش عبور میدهد , برای چاپ بک لیت و لایت جعبه , آیتم قابل قبولی است .

 

استیکر روزرنگ : این دسته استیکر هم نوعی پی‌وی‌سی چسبدار بوده که در صنعت تبلیغات و چیدمان می‌توان از آن استفاده نمود . در حقیقت روزرنگ فرآورده مطلوب برای طر‌ح‌هایی است که شما تنها می خواهید آن‌ها را برش بزنید ( به‌طور نمونه برش گونه های نوشته‌‌ها و حروف ) و این‌که به طور معمول در چاپ کاربردی ندارد .

استیکر روزرنگ به نظر متریال , برعکس شبرنگ بوده و امکان دیده‌شدن در شب را ندارد و تنها در محیط‌هایی که روشنایی کافی داشته نصب می گردد .

البته ویژگی‌ای که به کارگیری از آن را جالب کرده , وجود رنگ‌های متنوع و گوناگونی است که برای این متریال یافت میشود و دست مشتریان را برای تعیین گشوده میگذارد . کالا روزرنگ در ۳۰ رنگ قابل ارائه بوده و به طراحی‌‌های شما جلوه

اشکال استیکر ها

استیکر مش : استیکر مش متریالی است که به صورت شبکه‌ای از سوراخ‌های زیاد ریز ساخته شده‌ و پشت چسبدار است . این سوراخ‌ها سبب می گردد که نوروفروغ به راحتی از آن رد شده و طی روز که فروغ و روشنایی محیط فراوان است , طرح چاپی از خارج به‌خوبی و به شکلی به طور کامل معلوم چشم ‌شود . در شب هم که نوروفروغ باطن دوچندان است , طرح شما یه خرده محو و کمرنگ‌تر چشم می شود و در ازای فضای باطن تماما معین است .

این جور استیکر هم که از جور استیکرهای کم هزینه است , در دو گونه مبهوت و درخشان بوده و به دلیل ایستادگی بالایی که داراست برای نصب طولانی برهه زمانی مطلوب است .

 

استیکر شبرنگ : متریال شبرنگ هم این قابلیت و امکان را آماده میاورد که مرحله چاپ شده شما روی این مال , به راحتی در شب و محیط‌های کم‌نور قابل چشم شدن باشد .

شبرنگ به دلیل ویژگی‌هایی که دارااست , فراوان پرطرفدار است . چسبندگی بالا , پایداری در قبال رطوبت و گردوخاک , عدم نیاز به فروغ بسیار جهت چشم شدن و همینطور صرفه جویی در برق , از جمله آنهاست .

هر طرح , برش و اندازه‌ای را که در پروژه‌های تبلیغاتی و یا این که چینش اداری و تجاری خویش نیاز دارید , روی کلیه رنگ‌های این مدل متریال , بوسیله مجموعه ما قابل‌اجرا و پیاده‌سازی است .

دست اندرکاران موءثر بر کیفیت چاپ وینیل

 

دو استدلال مهمی که بر کیفیت فعالیت شما تاثیرگذار است , یک مدل جوهر مورد به کار گیری در چاپ است و دیگری ضخامت جنسی است که بر روی آن چاپ صورت می گیرد , هر چه ضخامت بیشتر باشد , در طول نصب عمل خوب تر و تمیزتر چشم میشود .

چاپ با دستگاه اکوسالونت

 

در حالتی‌که کیفیت چاپ برایتان خیلی مهم‌ است و متاع شما از مسافت نزدیک‌ چشم میشود , چاپ با دستگاه اکوسالونت شایسته ترین مورد است . به دلیل آن که کیفیت چاپ این دستگاه خیلی بالا بوده و جوهرهای مورداستفاده در آن دوستدار و سازگار با محیط زیست می باشند . برای ارتقاء ماندگاری فرآورده چاپی هم می توانید از یک لایه روکش لمینت به کارگیری نمایید .

زمان ماندگاری اشکال مختلف استیکر وینیل

 

در صورتی از استیکر چینی با مرکب چینی برای چاپ روی شیشه مغازه‌ها استعمال شود , یک الی دو سال و بسته به میزان تابیدن روشنایی خورشید ماندگاری خواهد داشت . در شرایطی‌که از وینیل کره‌ای با مرکب اورجینال برای چاپ روی شیشه مغازه‌ها مصرف شود , ‌ زمان ماندگاری فی مابین یک الی سه سال و گشوده نیز بسته به مقدار تابیدن نور و روشنایی خورشید ماندگاری ارتقا خواهد یافت .

در شرایطی‌که از استیکر چینی با مرکب چینی بر روی اتوبوس و ماشین‌های توزیع و … . استعمال شود , ۳ماه الی 1 سال , بسته به میزان اشعه تابیدن خورشید , برخورد با طبیعت و شستشوی اتومبیل ماندگاری تولید خواهد شد . در صورتی از وینیل کره‌ای با مرکب اورجینال بر روی اتوبوس و ماشین‌های توزیع و … . مصرف شود , ‌ زمان ماندگاری فی مابین ۶ماه الی 1‌سال , گشوده نیز بسته به میزان اشعه تابیدن خورشید , برخورد با فضای سبز و شستشوی خودرو ارتقا خواهد یافت .

زمان‌های داده شده در محیط‌های outdoor و indoor با نیز متعدد بوده و این میزان برای فضاهای داخلی بیشتراز ۵ سال , برآورد شده و ماندگاری دارااست .

 

همینطور می توانید برای ارتقا ایستادگی استیکر خویش درمقابل عواملی زیرا سایش در قبال اجسام نوک تیز و یا این که رطوبت‌ و گرد‌وغبار و هم اثبات نگه‌داشتن رنگ‌ها , از چاپ لمینیت سرد ( لیمینت‌کشی ) بر روی عمل استعمال فرمایید .

 

تیم چاپ خانه طراحان سام این بضاعت و توان را داراست که با سالیان تجربه در صنعت چاپ استیکر , متاع چاپی درخواستی شمارا ( با هر مدل متریالی که بخواهید ) , روی شایسته ترین و با کیفیت‌ترین مواد , با به‌روزترین دستگاه‌ها و مرغوب‌ترین دسته جوهرهای اروپایی مهیا کند .




:: بازدید از این مطلب : 598
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 12 مرداد 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: